Společnost Mewa získala cenu SAP Innovation Award 2025 za digitální zákaznický portál
Inovace
Trvalá udržitelnost

Společnost Mewa, poskytovatel textilních služeb, získala ocenění SAP Innovation Award 2025 v kategorii „Zákaznická zkušenost“ za vývoj inovativních servisních aplikací. Porota ocenila integrované řešení pro automatizaci tiketů, které zákazníkům umožňuje ještě pohodlnější uživatelský zážitek. Vývoj a implementaci tohoto řešení realizovala společnost Mewa ve spolupráci s partnerem SAP, firmou Sybit.
Společnost Mewa každoročně zpracovává více než 200 000 požadavků od B2B zákazníků v Evropě, jejichž řešení prostřednictvím e-mailu nebo telefonu je časově i finančně náročné. Aby byly servisní procesy efektivnější a transparentnější, je digitální zákaznický portál mymewa.com neustále rozšiřován o nové samoobslužné funkce. Nejnovější inovace, kterou ocenila společnost SAP v Madridu, nabízí automatizovaný systém ticketů pro servisní požadavky, jako jsou dodatečné objednávky, změny nebo přehled o stavu dodávek pracovních oděvů a utěrek v rámci komplexních služeb.
Digitální služby vytvářejí čas pro osobní poradenství
Zákaznický portál a implementovaný systém ticketů využívají SAP Commerce Cloud, SAP Sales Cloud, SAP Service Cloud a SAP ERP. Díky standardizované automatizaci se průměrná doba zpracování jednoho ticketu zkrátila přibližně o 15 minut. Ušetřený čas mohou servisní týmy věnovat individuální podpoře při složitějších problémech a poradenským službám v otázkách kvality.
Kromě individuálnější kvality služeb zákazníci těží také z větší transparentnosti digitálních funkcí: mohou nepřetržitě spravovat svůj oděvní inventář ve všech pobočkách, prohlížet si faktury a bez zbytečné ztráty času dostávat zpětnou vazbu ihned po vyřízení servisních požadavků. Digitální řešení přispívá také k udržitelnosti, protože používání portálu výrazně snižuje spotřebu papíru.
Aby bylo zajištěno, že při dalším vývoji služeb a procesů bude zohledněn pohled zákazníků, byly aplikace vyvinuty ve spolupráci s uživateli z praxe, mimo jiné za účasti zákaznické rady společnosti Mewa. Pravidelné průzkumy spokojenosti zákazníků a měření indexu jejich loajality dokazují, že díky nabídce digitálních služeb se podařilo zvýšit jejich celkovou spokojenost.
Osobní kontakt zůstává v zákaznickém servisu společnosti Mewa zásadní
Rainer Monteagudo Santí, vedoucí oddělení strategického marketingu a produktového managementu: „Naším cílem je být blízko zákazníkům a poskytovat jim ty nejlepší služby – partnersky, spolehlivě a ve vysoké kvalitě. Díky digitalizaci to můžeme i nadále zajišťovat a zároveň zvyšovat efektivitu a transparentnost pro obě strany. Tím si udržujeme konkurenceschopnost jak pro naše zákazníky, tak i pro naše zaměstnance.“
I přes rostoucí digitalizaci servisních procesů klade společnost Mewa i nadále důraz na osobní vztah se zákazníky. Přímý kontakt s poskytovatelem textilních služeb je možný kdykoli, a to telefonicky nebo e-mailem. Odbornou péči na místě zajišťuje tým prodejců, zákaznického servisu a kvalifikovaných servisních řidičů. Malé a střední podniky jsou obsluhovány regionálně, zatímco velcí zákazníci s více pobočkami v tuzemsku i v zahraničí mají k dispozici centrální zákaznický servis.
Rainer Monteagudo Santí
Vedoucí oddělení strategického marketingu a produktového managementu
„Naším cílem je být blízko zákazníkům a poskytovat jim ty nejlepší služby – partnersky, spolehlivě a ve vysoké kvalitě. Díky digitalizaci to můžeme i nadále zajišťovat a zároveň zvyšovat efektivitu a transparentnost pro obě strany. Tím si udržujeme konkurenceschopnost jak pro naše zákazníky, tak i pro naše zaměstnance.“
Foto a video
Kontakt pro tisk
MediaTrust Communications spol. s r.o.
Michal Peterka Telefon: +420 603 556 404 mpeterka@mediatrust.cz
Praha