Často hledané

  • Pracovní oděvy
  • Ochranné oděvy
  • Oděvy pro hygienické provozy
  • Oděvy pro oblast služeb
  • Čisticí utěrky Mewa
Na přehled

Mewa nechává svou značku znovu rozkvést

12. srpna 2022
Firma
(Foto: MEWA)

Poskytovatel textilního servisu, společnost Mewa, představuje redesign. Vychází ze základních principů společnosti, je moderní a nadčasový. Nový korporátní vzhled vytvořila mnichovská agentura Martin et Karczinski, která se zabývá strategií značek, jejich transformací a designem. Specializuje se na převádění identity do dimenzí působení obsahu, formy a jednání.

Skupina Mewa, třetí největší poskytovatel textilních služeb v Evropě, se v posledních letech výrazně mezinárodně rozvinula díky růstu trhu a zákazníků. Jako průkopník v oblasti cirkulární ekonomiky a opětovného využití sdíleného průmyslového textilu jde podnik cestou většího zviditelnění pro lepší povědomí o značce. Společně s mnichovskou společností Martin et Karczinski, která se specializuje na holistický brand management, korporátní design a transformaci, vyvinula Mewa novou image, vycházející z hodnotově orientované, tradičně inovativní rodinné firmy. Všechny viditelné prvky značky, jako je logo, firemní písmo, barva nebo obrazové materiály, byly kompletně revidovány, sladěny s identitou hodnot, vizí a posláním společnosti.

„Svět, ve kterém žijeme, se navždy změnil. A my s ním. Nastal tedy okamžik, kdy nám bylo jasné, že se s naší strategií pro povědomí o značce musí dále rozvíjet i náš vzhled, abychom zajistili budoucí životaschopnost,“ říká Michael Kümpfel, ředitel Marketingu & Prodeje společnosti Mewa. Skupina podniků se může ohlédnout za více než stoletou historií rodinné firmy. Součástí strategie značky je také opuštění pozice „skrytého šampióna“ a sebevědomá prezentace značky Mewa na veřejnosti. „Samozřejmě jsme hrdí na své kořeny, ale za posledních sto let jsme byli úspěšní, protože se sami sebe neustále ptáme a myslíme dopředu. Co je nového, kde je potenciál, co trhy a zákazníci potřebují, jak bude vypadat pracovní svět zítřka? To chceme také vyprávět v příběhu naší značky,“ popisuje Michael Kümpfel.

Peter Martin, zakladatel a generální ředitel společnosti Martin et Karczinski, k novému vzhledu Mewy říká: „Forma ideálně vyjadřuje hodnotné jádro značky. Podařilo se nám zde propojit historii Mewa s budoucností a designově ztvárnit její identitu.“

Jasné linie slov a obrazů

V Martin et Karczinski měli pro novou image od vedení společnosti zcela konkrétní zadání. Cílem úpravy bylo navrhnout značku, která zachovává podstatné, symbolizuje růst a zároveň vyjadřuje ekologické myšlenky nabídky služeb společnosti Mewa. „Značku Mewa jsme nechtěli radikálně nově interpretovat, ale evolučně ji dále rozvíjet, aby byla stále patrná její tradice a úspěšná historie. Zároveň pro nás bylo důležité, abychom v designu také vyjádřili jasnou budoucí orientaci a požadavek udržitelnosti Mewy,“ říká Simon Maier-Rahmer, kreativní ředitel společnosti Martin et Karczinski, který se svým týmem vytvořil novou image.

Logo značky, květina, představuje čistotu, hygienu, životní prostředí a udržitelnost. Vyjadřuje vývoj, růst, evoluci a inovace. Za účelem rozvinutí tohoto potenciálu bylo logo přepracováno a formálně zredukováno na to nejpodstatnější. Nový květ vypadá ušlechtile, silně a stává se symbolem vědomého růstu. Nové písmo Mewa připomíná zkřížené nitě. Zarovnání písmen „M“ a „W“ odkazuje na steh a tkací nitě. Evokuje tak textilie, díky kterým společnost vyrostla a dodnes ji charakterizují.

Jedinečné písmo Gebauer

Mewa se také rozloučila s velkými písmeny a zvolila smíšenou typografii. „Velká písmena znamenala zkratku názvu, který dal náš zakladatel Hermann Gebauer společnosti v roce 1908: Mechanische Weberei Altstadt – Mechanická tkalcovna Altstadt,“ vysvětluje Oliver Gerrits, vedoucí Marketingu & Komunikace. „Dnes můžeme s 46 mezinárodními pobočkami s hrdostí používat 'Mewa' už nejen jako zkratku, ale jako značku.“ Nové bezpatkové firemní písmo bylo vyvinuto exkluzivně pro Mewa ve spolupráci s TypeMates. I zde zůstala společnost věrná své kombinaci inovací a tradice. Písmo je moderní, jasné, přesné a název ho spojuje s kořeny. Nové písmo Mewa bylo pojmenováno „Gebauer“ podle zakladatelů společnosti.

Mewa v současnosti působí ve 21 evropských zemích, zaměstnává 5 700 lidí a stará se o více než 190 000 firemních zákazníků. Poskytovatel B2B služeb představuje udržitelná textilní řešení pro komerční podniky a je jedním z lídrů v oboru textilního managementu. Více než milion zaměstnanců v Evropě nosí pracovní, ochranné nebo pracovní oděvy od Mewa, téměř 3 miliony lidí denně používají výrobky od Mewa k udržování čistoty strojů ve výrobních halách a dílnách. Každý, kdo využívá služby Mewa, může očekávat spolehlivost, bezpečnost a transparentnost.

Mewa

Společnost MEWA byla založena roku 1908. V současnosti se jedná o přední firmu působící v oblasti textilního managementu. Se svými 46 pobočkami zásobuje podniky po celé Evropě pracovním a ochranným oblečením, čisticími utěrkami pro průmyslové využití, rohožemi, ale také kompletním systémem služeb pro čištění součástek. To vše včetně údržby, servisu, skladování a logistiky. Lze také objednat výrobky pro bezpečnost a ochranu zdraví při práci. O více než 190 000 živnostníků, řemeslníků a zákazníků z oblasti průmyslu, obchodu nebo gastronomie se stará zhruba 5700 zaměstnanců. Roku 2021 dosáhla MEWA obratu 770,4 milionů eur a stala se tak lídrem v oblasti textilního managementu. Společnost získala řadu ocenění za svůj závazek k udržitelnosti, zodpovědné chování a řízení značky.

Martin et Karczinski

Agentura Martin et Karczinski je holistickou společností, která se zabývá strategií, designem a transformací. Byla založena v roce 2000 Peterem Martinem a Danielem Karczinskim. Kombinuje strategii značek s vysokými designovými požadavky a chápe identitu jako nejúčinnější nástroj pro hodnotově založené, normativní řízení podniku.

Martin et Karczinski svou unikátní metodou be.yond uvádí do souladu dimenze obsahu, formy a vystupování. Vytváří tak maximální účinek pro firmy a značky. Martin et Karczinski si stanovili za cíl vyřešit konflikt cílů mezi hospodářským růstem a udržitelným jednáním, aby tak přispěli k novému povědomí v ekonomice. Martin et Karczinski se profiluje jako průvodce pro „vědomý růst“. Vlastníkem řízená společnost zaměstnává kolem 100 odborníků v oblastech poradenství, strategie, designu, organizačního rozvoje nebo komunikace v pobočkách v Mnichově a Curychu.

Mezi zákazníky společnosti Martin et Karczinski patří společnosti a značky jako Axor, CSS Versicherung, Gaggenau, Ivoclar, Lufthansa, Mewa, Miles & More, Nürnberger Versicherung, Occhio, Rentschler Biopharma, Sonova, Socialbee, SRH a Swiss Krono. www.martinetkarczinski.de.


Michael Kümpfel

Ředitel Marketingu & Prodeje společnosti Mewa

„Svět, ve kterém žijeme, se navždy změnil. A my s ním. Nastal tedy okamžik, kdy nám bylo jasné, že se s naší strategií pro povědomí o značce musí dále rozvíjet i náš vzhled, abychom zajistili budoucí životaschopnost,“


Foto a video


Kontakt pro tisk


MediaTrust Communications spol. s r.o.

Michal Peterka Telefon: +420 603 556 404 mpeterka@mediatrust.cz

Praha


Na přehled